استفاده موثر از انرژی بدن (مخصوص برنامه نویس ها) – قسمت دوم

اگر قسمت اول این موضوع رو خونده باشید، متوجه شده اید که هدف اصلی این متن، بیان مشکلات زمانی و حواس پرتی های بین کاری ست که میتونه برای همه پیش بیاد به خصوصی کسایی که دائما سر و کار با ویجت های مختلف سخت افزاری دارند مثل برنامه نویسا و غیره، قسمت دوم این نوشته رو بیشتر به موضوعاتی میرسم که مربوط به افزایش بازدهی کاری شما میشه و میتونید با انجام این کارا روحیه بهتری داشته باشید و شادابی کاری خودتون رو حفظ کنید.خوشبختانه خودم،  بخشی زیادی از موارد قسمت دوم رو خودم رعایت میکنم. فقط به دلیل اینکه نمیخوام این مقاله بیش از حد طولانی بشه، سعی میکنم که قسمت دوم رو کمی فشرده تر بگم تا هم مطلب خوانا تر بشه و هم شما خسته نشین.سعی کردم که قسمت دوم این مقاله فقط به صورتت نکته وار باشه. لطفا با من همراه باشید.

حفظ انرژی و راهکارهای انرژی بدن

حفظ انرژی بدن و  افزایش آن  :

حفظ انرژی بدن کار آسونی نیست ، فرضا اگه شما از سر کار بر میگردد، بعد از یه روز سخت ( صحبت با مشتری، کد نویسی، طراحی دیاگرام و … ) حتما خسته خواهید بود ولی همچنان آن روز تموم نشده و ساعت ها تا پایان روز باقی مونده اما شما احساس خستگی میکنید،یه سری راهکار برای حفظ این انرژی از دست رفته وجود دارد که تو لیست پایین اومده :

  • تنظیم خواب ( خواب خودتون  رو حتما تنظیم کنید هر چند که خیلی خیلی خیلی سخته اما اگر خواب کافی فقط ۷ ساعت داشته باشید می توانید حال خوب رو درک کنید.خواب شب یه چیز دیگس!
  • امگا ۳ بدن خودتون رو افزایش بدید ( برای کسب اطلاعات بیشتر میتونید به اینجا و اینجا بروید )

امگا ۳ یکی از اسیدهای چرب ضروری است که در ساختمان برخی چربی‌ها وجود دارد و ویژگی‌های خاصی دارد. این اسیدهای چرب را به این دلیل ضروری نامیده‌اند که اولاً برای ادامه حیات بدن کاملاً ضروری است و ثانیاً چون توسط خود بدن انسان قابل تولید نیست، حتماً باید از طریق رژیم غذایی با مکمل‌ها تأمین شود.در واقع بدن انسان برای برطرف کردن نیازهای خود به مواد تغذیه‌ای ازجمله اسیدهای چرب و پروتئین نیاز دارد.اسیدهای چرب از اجزای تشکیل‌دهنده چربی‌هاست که بدن قادر به تولید انواع ضروری آن نیست و باید از طریق ماده غذایی تأمین شود.

  • ورزش رو فراموش نکنید، صد در صد می تواند به افزایش انرژی بدن شما کمک کند ، خود من قبل از اینکه ورزش رو شروع کنم،  هر روز بعد سر کار ثابتم، خسته و بی حوصله بودم  و کلی کار برای انجام دادن داشتم و ولی بهشون نمیرسیدم اما دقیقا از زمانی که ورزش رو شروع کردم دیگه بی حوصله نیستم و تا آخر شب انرژی کامل خودم رو دارم .
  • با دوستان خود بیشتر ارتباط داشته باشید و قرار بیرون بگذارید، این کار میتونه تاثیر بسزایی تو شاد بودن و افزایش روحیه شما برای کار داشته باشه ( البته مواظب دخل و خرج خود هم باشید 🙂 )
  • اثرات عاطفی در زندگی رو دست کم نگیرید، اگه فکر میکنید که همیشه شخص خاصی را میبنید که به شما روحیه می دهد ، با اون فرد بیشتر ارتباط برقرار کنید و یا اینکه فکر میکنید هر موقع کاری را انجام  میدهید خیلی لذت میبرید ، آن کار را همیشه تکرار کنید، خود من از بازی کردن والیبال خیلی لذت میبرم ، و هر هفته آن را با دوستان خود بازی میکنم .

یک مثال واقعی از زندگی ( نقل قول )

یکی از دوستان من،  میگفت که من همیشه شبها،  بعد ساعت یک و دو میخوابم و هر کاری میکنم زودتر نمیشه وو مثل جغذ شب شدم و شبا بیدارم و دیر وقت میخوابم، ازش سوال کردم که دقیقا از بعد ساعت دوازده چه کار مفیدی انجام میدی؟ جواب داد که به اینترنت وصل هستم و وب گردی میکنم و سایت های مختلف رو میبینم و در شبکه های اجتماعی هستم  و صبح ها از خستگی  و بی خوابی رنج میبرم ولی باز هم شب دیر میخوابم ، من بهش گفتم که همیشه نیم ساعت  قبل تایم خواب،  کامپیوتر خودت رو خاموش کن و به رخت خواب خودت برو ، اونم قبول کرد و این کار رو ده روز انجام داد و من بعد ده روز با این ایمیل رو به رو شدم :

من از این برنامه شما که نیم ساعت زودتر از موعد خواب، کامپیتور رو خواموش کنم ده روز استفاده کردم و الان از نتیجه اون واقعا شوک زده ام،  من همیشه تا زمانی که خواب واقعا خود به خود چشم هایم نمی بست سراغش نمی رفتم اما هیچوقت متوجه این نبودم که این کار من،  میتواند چقدر بد و مضر باشه، شب ها تایم استرحات خودم رو به کار بیهوده اختصاص می دادم و فقط وبگردی الکی میکردم،  اما الان تاثیر خواب مناسب را دیده ام و این در کارم  بسیار تاثیر گذاشته!  ، ممنون از برنامه خوبی که بهم دادین.

بعد از اینکه همین فرد چند ماه به صورت مداوم برنامه رو شبا انجام داد، خوابش به حالت عادی برگشت و در بازدهی کارش بسیار تاثیر گذار بود و این یک واقعیت است!

افزایش انرژی بدن

نتیجه گیری پایانی :

فرقی نمیکنه که ما چه شغلی داریم ( چه برنامه نویس چه فروشنده و … ) در درجه اول همه ما انسان هستیم!زندگی انسان ها با چنین زندگی مدرنی سازگار نیست و میخواهیم به زور آن را سازگار کنیم، درست است که در دوران مدرن زندگی میکنیم ولی بیاید سعی کنیم همانند اجداد خود باشیم، شب ها به موقع بخوابیم و صبح ها با نشاط بیدار شویم و ورزش و پیاده روی را فراموش نکنیم، درست است که زندگی ما با دوران زندگی اجداد ما خیلی متفاوته ولی ژنتینک انسان تفاوتی نکرده است .

این مقاله دارای نکاتی بود که می تونید حداقل برای یک ماه اونارو  امتحان کنید، با انجام دادن این نکته ها حتما تغییراتی را در زندگی خود خواهید دید.

شما هم میتوانید استراتژی های خودتون رو برای افزایش روحیه و انرژی، تو بخش نظرات بگید.

مرسی.

 

دیگر نوشته های مرتبط با این دسته بندی